Case

OX-ON: Fleksible displays matcher bæredygtig produktlinje

Fleksible displays matcher bæredygtig produktlinje

Kravene var høje, da OX-ON skulle finde den rette producent af displays til deres nye bæredygtige arbejdshandsker. Et dynamisk samarbejde med MercoLink sikrede et genanvendeligt, brugervenligt og slidstærkt display, der matchede produktet.

I næsten 40 år har OX-ON specialiseret sig i at udvikle personligt sikkerhedsudstyr. Den sønderjyske virksomhed har kvalitet, innovation og funktionalitet for øje, når de designer deres produkter. I forbindelse med lanceringen af deres nye linje af bæredygtige arbejdshandsker søgte de derfor et display til at matche deres høje ambitioner.

Først og fremmest var det vigtigt, at løsningen kunne gå hånd i hånd med det bæredygtige produkt.

“Vi ledte efter et display, der signalerede bæredygtighed og genanvendelighed. Samtidig skulle vi have et display, der kunne holde til mere, end dem vi tidligere har haft. Typisk er displays lavet af pap af lavere kvalitet, så man ender med at smide dem ud, når en kampagne slutter. Tanken var, at de her skulle stå i længere tid, og fyldes op igen og igen.”

– Jacob Rye Olsen, Business Development Manager hos OX-ON

Hos os fandt OX-ON en løsning, som kunne imødekomme alle deres behov. Der var nemlig ikke kun et ønske om en miljøvenlig løsning, men også krav til et display, der kunne levere fleksibilitet og et samlet koncept, der nemt kunne sælges ind til forhandlerne.

Fakta 

  • Antal: 1.300 stk.
  • Materiale: Swedboard® Fibre i brun
  • Type: Gulvdisplays uden kantbånd
  • Placering: Tyskland, Danmark og Belgien

En skræddersyet løsning

Gennem løbende dialog med OX-ON designede vi et display af Swedboard® Fibre, der er 100 procent genanvendeligt, og som OX-ON efter endt kampagne kan bortskaffe med minimal miljøpåvirkning.

Fleksibiliteten sikrede vi ved at skræddersy løsningen efter OX-ONs ønskede mål og ved at gøre gavlen og midterpladen foldbar. Begge dele gør, at displayet let og billigt kan fragtes ud til forhandlerne. Desuden er det hurtigt og nemt for forhandlerne at samle displayet, da det kun består af tre dele.

Swedboard® Fibres konstruktion giver displayet en høj styrke i forhold til den lette vægt, hvilket gør, at displayet er modstandsdygtigt, selvom det ofte bliver flyttet rundt ude i butikkerne.

Swedboard® Fibres høje styrke gør det også muligt at tilføje kroge til handskerne, så produktet altid er fremhævet på bedste vis. Sidst, men ikke mindst blev displayet printet med OX-ONs logo med tilhørende grafikker og beskrivelser af handskerne.

“Det har været nemt – især for vores tyske sælgere – at sælge den samlede løsning ind hos vores kunder, fordi der er et helt koncept klar til dem. Der er bæredygtige handsker og bæredygtige displays, som de nemt kan placere i butikken, uden det kræver nogle specielle redskaber.”

– Stefan Keller Jessen, Creative Manager hos OX-ON

Fleksibelt samarbejde

Samarbejdet har fra start været præget af en stor omstillingsparathed. For OX-ON var det vigtigt, at de kunne op- og nedskalere deres bestilling, da de ved projektstart ikke vidste, hvor stor en levering, de fik brug for – OX-ON har altså kunne bestille ad hoc efter behov.

Siden 2020 har OX-ON lagt hele fem ordre på i alt 1.300 displays af Swedboard® Fibre til butikker i Tyskland, Danmark og Belgien.

“MercoLink var meget fleksible i forhold til de ønsker, vi kom med. Vi havde en del ændringer til displayet i starten af projektet, hvor Lisbeth imødekom os. Vi oplevede, at MercoLink var hurtige på aftrækkeren samtidig med, at de undersøgte tingene grundigt, inden de kom med svar på vores spørgsmål.”

Stefan Keller Jessen, Creative Manager hos OX-ON

Stor succes med et samlet display-koncept

OX-ON har oplevet stor efterspørgsel på deres nye linje af bæredygtige arbejdshandsker, der går under navnet Recycle Series. Faktisk blev produktet for nyligt kåret til Produkt Des Jahres af det anerkendte, tyske fagtidsskrift BaumarktManager.

Ifølge Jacob Rye Olsen er displays generelt en oplagt måde at sætte særlig fokus på nye varegrupper, og med handskerne oplever OX-ON især en stor interesse fra det tyske marked.

“Vi har haft en stor omsætning i Tyskland. Vi oplever, at vores kunder er positive over udseendet, holdbarheden og at displayet er let at samle.”

Stefan Keller Jessen, Creative Manager hos OX-ON

Kontakt os

Har du spørgsmål?

Udfyld formularen og vi svarer dig inden for en arbejdsdag.