Case

Eva Solo: Miljøvenlige displays

Miljøvenlige displays, der matcher det grønne budskab i ny produktserie

Da Eva Solo lancerede en ny serie af køkkenudstyr, var de på udkig efter en miljørigtig displayløsning, som også var fleksibel og havde det rette visuelle look. Vi leverede 705 miljøvenlige displays, så Eva Solo nu står tilbage med et gennemført koncept. 

Siden 1949 har Eva Solo designet et utal af klassisk og tidløst køkkenudstyr. Men forud for lanceringen af en række nye køkkenredskaber, var Eva Solo på udkig efter en grøn displayløsning, som matchede deres nye produktserie Green tools, hvor 50 procent af plastikken er erstattet af hvedefibre.

Ud over Eva Solos miljøkrav, var de samtidig på udkig efter en smal, lækker løsning, som var stabil nok til at rumme alle de nye varer uden at optage for meget plads i den enkelte butik. Plads er nemlig ofte en mangelvare i butikkerne, hvor omsætning pr. kvadratmeter er et vigtigt målepunkt.

Den nye serie bliver forhandlet i butikker i hele verden, og Eva Solo ledte derfor også efter en displayløsning, som kunne sendes usamlet til alle forhandlerne og som efterfølgende var nem at samle. En færdigsamlet displayløsning ville nemlig være markant dyrere og mere udfordrende at fragte. 

”Med produktserien ønskede vi at signalere, at vi havde tænkt over materialevalget og produktionsprocessen. Og så havde vi brug for at kunne sælge serien ind som en samlet pakke til butikkerne.”

– Sidsel Faaberg Lensbjerg, Eva Solo

Fakta 
  • Antal: 705
  • Materiale: Swedboard® Fibre i brun
  • Type: Gulvdisplays
  • Placering: Hele verden

En stærk, grøn løsning

I tæt dialog med Eva Solo designede vi en displayløsning i Swedboard® Fibre, som er et miljøvenligt materiale, der blandt andet er genanvendeligt og FSC®-certificeret. Samtidig er Swedboard® Fibre et materiale, der er let og fleksibelt at løfte rundt på ude i butikkerne. I displayet er der plads til hele sortimentet, og på siderne af de enkelte displays lavede vi huller til specialfremstillede sorte kroge, hvor der kan hænge op til 20 knive samt opskriftsbrochurer. Eva Solos logo er desuden printet direkte på displayet, som også har et topskilt med de grønne budskaber, der nemt kan udskiftes efter behov. Eva Solo ønskede også at bruge det grønne materialevalg i deres markedsføring mod butikkerne, og vi fremstillede derfor en oversigt med alle de miljøvenlige egenskaber ved Swedboard-materialet, som Eva Solos sælgere kunne benytte.

“Fordelene ved displayet er, at det er stærkt og stabilt, men samtidig er det let at løfte, så den samlede løsning er blevet meget fleksibel for butikkerne. Derudover er displayet også genanvendeligt, som vi ønskede.”

– Sidsel Faaberg Lensbjerg, Eva Solo

705 miljøvenlige gulvdisplays til hele verden

Produktserien ramte butikkerne i foråret 2020, og vi har siden da leveret 705 gulvdisplays, der er sendt rundt i hele verden. Derudover har vi leveret 135 hyldedisplays og 7 præsentationskasser til de nye produkter, som Eva Solos sælgere kunne medbringe ude i butikkerne.

Vi pakkede desuden alle displays fladt, så de nemt og billigt kunne fragtes rundt til Eva Solos forhandlere, som hurtigt kunne samle displayet med de vedlagte skruer. 

Serien er tilgængelig hos Eva Solos store kunder, og det er en serie, der bliver udbygget med nye produkter i 2021.

“Der er nogle helt lavpraktiske funktioner, der skal kunne fungere for at få en succesfuld displayløsning. Det skal nemt kunne flyttes og samles, og så skal det kunne tåle at stå i en butik – det gælder bl.a. støv, fugt fra gulvvask og at kunder står og piller ved det. Her lever Swedboard-displayet op til alle funktionaliteter.”

– Sidsel Faaberg Lensbjerg, Eva Solo

”Samarbejdet har været professionelt, gnidningsfrit og med højt serviceniveau. Og der har været stor fleksibilitet til at tilpasse løsningen undervejs og til at hjælpe mig, når jeg eksempelvis havde spørgsmål til det miljømæssige aspekt.”

– Sidsel Faaberg Lensbjerg, Eva Solo