Case

Fausol: Fleksibel shop-in-shop-løsning

Ny shop-in-shop-løsning sikrer omsætningsvækst på op mod 70 procent

Fausol drømte om at opgradere deres eksisterende portaler med en løsning, der kunne skabe bedre synlighed for deres produkter i landets bygge- og havecentre. Hos MercoLink har vi designet en fleksibel shop-in-shop-løsning, der har bidraget til flotte salgstal hos Fausols kunder. 

Måden du præsenterer dine produkter på, smitter af på dit salg. Det har Fausol, der producerer og forhandler haveprodukter til havecentre og byggemarkeder, oplevet det seneste år.  

Siden 2020 har Fausol vist deres varemærke Hornum frem med skræddersyede portaler fra MercoLink. Resultatet er glade kunder og en øget omsætning på mellem 30 og 70 procent i butikkerne.

“Portalerne er for os en investering, der er tjent hjem på bare et år, fra de bliver sat op.”

– Morten Sørensen, salgschef hos Fausol

Fakta 

  • Antal: 18
  • Materiale: GLS®
  • Type: Portaler
  • Mål: L4 m x B5 m x H3,2 m
  • Placering: Danmark og Sverige

Løsningen blev GLS®

Fausol har længe været på udkig efter den rette portal til deres produkter. Både en snedkerløsning og et pap-design har været på tegnebrættet. Løsningerne viste sig at være henholdsvis omkostningstunge og af lav kvalitet. 

Løsningen lå altså i et mere slidstærkt materiale end pap, men til en billigere pris end en snedkerløsning. 

Vores portaler er lavet af letvægtsmaterialet GLS®, der kan pakkes fladt og samles uden skruer og beslag. GLS® består af en hård, lukket overflade, som står stærkere mod fugt end almindeligt pap.

Netop overfladens styrke var vigtig for Fausol, så portalen bedre kan klare sig i havecentre med høj luftfugtighed. Materialet gav også mulighed for at skære rillespor i de fire ben, så kroge, hylder og prisskilte kan sættes på efter behov. 

For Fausol er det ligeledes vigtigt, at de kan optimere deres egne paller, når portalerne skal sendes ud til butikkerne. Derfor er målene på de enkelte dele designet hertil. Desuden vejer GLS® kun halvt så meget som MDF, hvilket er en klar fordel, når portalen skal fragtes.

“Pap har tendens til at hænge i hjørnerne og kan ikke holde til det fugtige miljø, som en havecentre har. Vi søgte efter et mere holdbart materiale. MercoLink kom med en løsning med pap indvendigt og med en laminatoverflade, som gør løsningen holdbar i længden.”

– Morten Sørensen, Fausol

Et samarbejde med afkast

Det kan mærkes på omsætningen, at Fausol har gjort sig umage med valget af deres shop-in-shop-løsning. 

Spørger man virksomheden selv, fortæller de, at det går godt med salget af deres produkter efter opsætning af portalerne. Faktisk så godt, at det dårligste resultat er en omsætningsstigning på 30 procent, mens andre butikker har oplevet et plus på hele 70 procent.

De gode salgsresultater skaber stor glæde blandt Fausols kunder og hjælper virksomheden med at vinde synlighed i nye butikker. Morten Sørensen fortæller nemlig, at de gode resultater gør det nemmere at sælge portalerne ind hos nye byggemarkeder og havecentre.  

“Portalerne er for os en investering, der er tjent hjem på bare et år, fra de bliver sat op.”

– Morten Sørensen, Fausol

Et fleksibelt system der kan bruges igen og igen

For Fausol er det vigtigt, at portalen imødekommer den enkelte kunde. Derfor har vi designet en løsning, der er fleksibel og kan tilpasses butikkens størrelse. Portalen består af forskellige elementer, som kan sættes sammen i tre forskellige højder og flere længder og bredder. Samtidig gør elementer det muligt at udskifte enkelte dele efter behov. 

Med MercoLinks løsning får butikkerne en portal, der passer på målene i deres lokaler. Samtidig står de med en løsning, der kan pakkes ned og bruges igen og igen.

Fausol har i alt fået leveret 18 portaler, der står i butikker i hele landet, og inden længe bliver der opsat endnu en shop-in-shop hos en kunde i Sverige. 

Derudover har Fausol haft en portal med på messe i Norge, som de nemt kunne fragte, da hele løsningen kan pakkes fladt. 

Morten Sørensen beskriver løsningen som et positivt blikfang med stor signalværdi, der stort set er ubetalelig. 

Med de gode resultater har Fausol kun intentioner om at bevare portalerne. På sigt drømmer Fausol om at integrere digitale skærme og andre interaktive elementer i deres nuværende løsning.

“Der er steder, hvor portalen står permanent og andre steder, hvor den pakkes ned efter sæson. Den ene portal har vi sat op tre gange og den er stadig pæn. Jeg tror, at den kan holde et par sæsoner endnu.”

– Morten Sørensen, Fausol

“Vi er absolut glade for samarbejdet. Jeg har kontaktet Lisbeth klokken halv otte om aftenen og fået svar allerede næste morgen. MercoLink har givet os et godt indtryk og samarbejdet har været præget af gensidig tillid. Kvaliteten er helt i top og selve systemet er genialt og giver os den fleksibilitet, vi har brug for.”

– Morten Sørensen, Fausol

Kontakt os

Har du spørgsmål?

Udfyld formularen og vi svarer dig inden for en arbejdsdag.