4 grunde til at du skal have et gulvdisplay

Hvordan gør du opmærksom på dit produkt, når det står blandt mange andre i butikken? Løsningen er et gulvdisplay. Læs med, når vi giver dig 4 grunde til, hvorfor gulvdisplays er vejen frem.

Et display er en fritstående løsning, som kan placeres et utal af steder i butikken for at fremhæve dine produkter. Displayløsninger findes i mange forskellige formater, farver og materialer, og hos MercoLink bruger vi letvægtsmaterialet GLS®, fordi det er fleksibelt og har exceptionel høj styrke i forhold til sin vægt.  

Det betyder, at du kan få et display, der komplementerer dine produkter og dine budskaber, og det kan have positiv indflydelse på dit salg. Lige her kan du eksempelvis læse, hvordan Fausol med en portalløsning har løftet salget med op mod 70 procent. 

Derfor får du her fire grunde til, at du bør fremhæve dine produkter på et gulvdisplay.

1) Et display skaber blikfang

Alle varer i butikken kæmper for kundens opmærksomhed. Det gælder uanset, om dine produkter sælges i en tøjbutik eller et byggemarked.

Vores bedste råd er at komme væk fra væggen og ud på gulvet – det vil kunden med garanti bemærke. Med et gulvdisplay sikrer du dig altså, at dine produkter skiller sig ud fra mængden. 

Desuden står displays ofte placeret et sted i butikken, hvor flowet af forbipasserende kunder er stort. Det betyder, at flere kunder helt automatisk får øje på dine produkter. 

2) Du kan formidle dit budskab

Med et gulvdisplay kan du slå to fluer med ét smæk. Udover at du sætter fokus på dine produkter, kan du printe dine budskaber direkte på displayet.

Det betyder, at i stedet for at kunden blot har de informationer, der fremgår på produktemballagen, får du med et display ekstra spalteplads til at sprede dit budskab og dermed overtale kunden om at købe dit produkt. 

Sælger du eksempelvis et komplekst produkt, kan du med fordel fremhæve produktets særlige egenskaber, brugervejledninger eller andre unikke features, der ikke er plads til på produktemballagen. 

3) Du får en fleksibel løsning, der imødekommer butikkens behov 

Et gulvdisplay er ikke en permanent installation, men kan nemt flyttes rundt i butikken og pakkes ned efter behov. Og her er det en klar fordel, at hylder, farver og budskaber kan ændres løbende.

Når du eksempelvis bestiller et nyt cover med et nyt budskab, kan det hægtes direkte på dit eksisterende display. Du kan altså få dit display til at matche forskellige kampagner, årstider eller varegrupper og fornye det efter behov.

Du har også mulighed for at integrere andre materialer som LED-lys, ædeltræ, akryl, glas, metal og digitale skærme.

Den store fleksibilitet gør, at du kan give kunden en ny oplevelse igen og igen. Det er med til at skabe mersalg, hvilket butikkerne vægter højt, når de indgår en aftale om at have et display stående. 

4) Displays forbedrer kundens oplevelse 

Med et display kan du præsentere dine produkter på en overskuelig og professionel måde, som en standard hyldemeter ikke kan hamle op med. Det betyder, at kunden får et bedre indtryk af dit produkt og måske endda hele sortimentet.

Måske sælger du strømper, der tager sig bedst ud på kroge? Sælger du i stedet værktøj, kan du integrere hylder i dit gulvdisplay. 

Kort og godt kan du altså designe lige den løsning, der matcher dit produkt bedst muligt og dermed forbedrer kundens oplevelse.  

Har du spørgsmål til vores gulvdisplays?

Har du spørgsmål til, hvordan vi kan hjælpe dig med at fremhæve dine produkter, er du velkommen til at tage fat i os. Du kan kontakte os på +45 30 26 86 80 eller info@mercolink.dk

3 grunde til at vælge et gulvdisplay af GLS®

  1. Perfekt til markedskommunikation.
  2. Nemt at håndtere og flytte rundt med for butikspersonale.
  3. Minimal miljøpåvirkning og lave transportomkostninger.